Hopp til innhold

Arbeidsoppgaver og lenkeforslag til HHD nr. 11 2014

title

Arbeidsoppgaver og lenkeforslag til HHD nr. 11 2014

short_description

related_quiz

questions

tasks

  1. Kva meiner vi med handvåpen?
  2. Kva er forskjellen mellom små skytevåpen og lette håndvåpen?
  3. Kor mange menneske blir kvart år – i heile verda – drepe med handvåpen?
  4. Kva meiner vi med ein eksportlisens?
  5. Kva for statar eksporterer og importerer mest handvåpen?
  6. Norge er eit våpentett land – eit land med mange handvåpen. Kordan kan ein forklare at det likevel er få drap i Norge?
  7. Gjør greie for samanhengen mellom drap og tilgjenge på handvåpen.
  8. Gjør greie for kven som er det typiske offeret for bruk av handvåpen.
  9. Kordan varierer bruken av handvåpen mellom regionar?
  10. Kva for andre verknader kan handvåpna ha enn drap?
  11. Gjør greie for kva EUs «Felles posisjon» går ut på.
  12. Drøft påstanden: «Norge er ein fredsnasjon».
  13. Kva slags forhold har Norge til EUs Felles posisjon?
  14. Gjør greie for kva for ei rolle FN og ikkje-stat-lege organisasjonar har hatt i arbeidet med å få i stand ATT-avtala.
  15. Diskuter kor riktig det er av Norge å kompromisse «mellom det å forplikte seg til å arbeide for fred, oppfylle forpliktingane overfor sine allierte og ønsket om industriell utvikling innanlands».
  16. Diskuter kor verdifull ATT-avtala frå 2013 har for å redusere tala på folk som blir drepe med handvåpen.
  17. Gå til ssb.no. Kordan har norsk våpeneksport utvikla seg dei seinare åra?
  18. Du arbeider i Utanriksdepartementet og har fått ei sak på bordet der ein av dei to store i norsk våpenproduksjon søker om å få eksportere ammunisjon til handvåpen. Mottakarland er Ukraina. Kva for vurderingar må du gjøre før du kan konkludere i saka?
  19. Drøft kordan problema med handvåpen også er eit menneskerettsproblem.

Lenker til denne artikkelen

tags

Samfunnsfag (fellesfag), finne døme på ulike typar konfliktar og menneskerettsbrot og drøfte kva FN og andre internasjonale aktørar kan gjere, definere omgrepet makt og gje døme på korleis makt blir brukt i verdssamfunnet, Politikk og menneskerettigheter (programfag), sammenlikne former for makt og maktbruk og vurdere internasjonale aktørers rolle i verdenssamfunnet, beskrive og vurdere internasjonale konflikt- og problemområder, drøfte problemstillinger om fred og sikkerhet, økonomi, miljø, utvikling og bistand i tilknytning til internasjonalt samarbeid, gi eksempler på brudd på sivile og politiske rettigheter og på sosiale, økonomiske og kulturelle rettigheter i forskjellige deler av verden, og analysere årsaker til bruddene, vurdere menneskerettighetenes rolle i internasjonal politikk

tags_migration

Samfunnskunnskap (fellesfag), Politikk og menneskerettigheter (programfag), vurdere menneskerettighetenes rolle i internasjonal politikk