Hopp til innhold
NUPI skole

Sør- og Mellom-Amerika

NUPIs forsking på Sør- og Mellom-Amerika har fokusert på internasjonalt samarbeid om fred og konflikt, samt miljøstyring.

Demokratiene i regionen møter utfordringer både på hjemmebane og globalt, og politisk stabilitet er et gjennomgående tema for forskningstemaene våre. Norges forhold til landene i regionen er en viktig del av forskningen vår.
Hvor hender det?
På drøyt 10 år har det politiske kartet over Latin-Amerika skiftet farge fra rødt til blått. Når Jair Bolsonaro tar over som president i Brasil ved nyttår,...
  • Economic growth
  • South and Central America
  • Governance
Research Project
2018 - 2023 (Avsluttet)

Nettverk for forskning på fredsoperasjoners effektivitet (EPON)

NUPI har sammen med 40 partnere over hele verden etablert et internasjonalt nettverk for å forske på fredsoperasjoners effektivitet....

  • Defence
  • Security policy
  • NATO
  • Development policy
  • Diplomacy
  • Foreign policy
  • Europe
  • The Middle East and North Africa
  • Africa
  • Asia
  • North America
  • South and Central America
  • Peace operations
  • Humanitarian issues
  • Conflict
  • International organizations
  • The EU
  • AU
  • Defence
  • Security policy
  • NATO
  • Development policy
  • Diplomacy
  • Foreign policy
  • Europe
  • The Middle East and North Africa
  • Africa
  • Asia
  • North America
  • South and Central America
  • Peace operations
  • Humanitarian issues
  • Conflict
  • International organizations
  • The EU
  • AU
Publikasjoner
Publikasjoner
Vitenskapelig artikkel

Kvifor forhandle fred? Ein analyse av forhandlingsstart i den væpna konflikten i Colombia

Konflikten i Colombia har i mange tiår vore tilsynelatande uløyseleg. Trass i mange fredsforsøk har den alltid blussa opp att. I denne artikkelen forsøker eg å forklare starten på forhandlingane i 2012 mellom den colombianske staten og FARC, den største geriljagruppa i landet. Drange hevdar den fundamentale forklaringa på at dei nådde forhandlingsbordet, ligg i den militære svekkinga av FARC på 2000-talet, som gjorde at geriljagruppa gradvis såg det naudsynt, for i det minste å nå nokre av måla sine, å slutte konflikten gjennom forhandlingar. Den nest viktigaste faktoren er endringa i leiarskapet i Colombia, der den nyvalde presidenten Juan Manuel Santos i 2010 såg ei politisk løysing som mogleg og meir attraktiv enn forgjengaren og tok pragmatiske grep for å skape ein levedyktig prosess. Også tredjepartar bidrog til sjølve gjennomføringa av ein trygg og hemmeleg prosess samt til tillit til prosessen. Forhandlingsstart i 2012 vert – ved bruk av structured focused comparison – samanlikna med fredsdialogen i Caguán (1999–2002) mellom dei same partane, der partane ikkje byrja forhandlingar. Case-studiar som denne kan hjelpe oss å forstå dynamikkar bak kvifor væpna aktørar vel ei politisk løysing på ein væpna konflikt. Forhandlingsstart, som Drange analyserer, må ikkje likestillast med fredsavtale eller slutten på konflikten, men kan gje oss viktige svar på kor væpna aktørar sin motivasjon til å forhandle kjem frå, og under kva tilhøve denne motivasjonen kan bringe partane til forhandlingsbordet.

  • Diplomati
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
  • Styring
  • Diplomati
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
  • Styring
Nyheter
Nyheter

Skatt er den nye kvinnekampen

Det er nå økt oppmerksomhet omkring hvordan skatteregimer og kapitalflukt påvirker kvinners liv. I forbindelse med at kampen mot ulovlig kapitalflyt tolkes i et menneskerettighetsperspektiv, får skattespørsmål også relevans opp mot likestillingsproblematikk og kvinners rettigheter.

  • Internasjonal økonomi
  • Økonomisk vekst
  • Utviklingspolitikk
  • Afrika
  • Sør- og Mellom-Amerika
Publikasjoner
Publikasjoner
Rapport

Colombia between peace and war : The 2018 presidential elections and the way forward

The presidential elections of 2018 are expected to have significant implications for the matter of peace, justice and conflict resolution in Colombia. Since conflict intensity rose considerably in the 1980s, presidential elections have been greatly influenced by the candidates’ approaches to the conflict and how to deal with illegal armed groups, particularly the FARC. What visions of peace do the 2018 presidential candidates have, and what could the implications be for the current peace agreement with the FARC? The candidates, rightwing and frontrunner Iván Duque and left-wing candidate Gustavo Petro, promote dissimilar visions of peace for Colombia. These reflect a deeper political polarization within the country, a key issue the next president will have to deal with.

  • Diplomati
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
  • Styring
  • Diplomati
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
  • Styring
Nyheter
Nyheter

Presidentval i Colombia – trugar det freden?

17. juni avgjorde colombianarane kven som bli landet sin neste president.

  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Styring
Arrangement
16:00 - 17:30
NUPI
Engelsk
Arrangement
16:00 - 17:30
NUPI
Engelsk
16. apr. 2018
Arrangement
16:00 - 17:30
NUPI
Engelsk

Ti år med økonomiske reformer på Cuba og vegen vidare

Kor vellykka har økonomiske reformer vore på Cuba? Og kva alternativ finst det?

Nyheter
Nyheter

Nils Klim-prisen til NUPI-forsker

«En fremragende statsviter og en ytterst velegnet rollemodell for yngre forskere.»

  • Utviklingspolitikk
  • Asia
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Styring
Publikasjoner
Publikasjoner
Vitenskapelig artikkel

The potential and limits of peace agreements: Colombia and Mali

In most cases, political solutions to armed conflicts are professed by a plethora of local, regional and international actors. In practice, however, durable political solutions – typically symbolised through peace agreements – are scarce. While peace agreements may be signed, political willingness, as well as the ability to implement them, is often in short supply. Hence, many peace agreements remain words on paper, not actions in the field. This is also the case in Africa, where many conflict areas see peace agreements being signed, violated and forgotten. This article examines the 2015 peace agreement in Mali and the case of the 2016 peace agreement in Colombia. The 2015 Bamako Agreement for Mali – despite hopes to end armed violence and provide a framework for peace – has had little impact on the ground and serves to illustrate some of the limitations of peace agreements. Does the commonly considered successful case of Colombia shed light on the struggling Malian peace process? This article suggests that the Colombian peace process does provide useful insights into the challenges in Mali. This is discussed in the context of what, with whom and when to negotiate. Following this analysis, some lessons learnt are identified, along with concluding remarks on how these two cases illustrate both the potential and limits of peace agreements.

  • Diplomati
  • Afrika
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
  • Diplomati
  • Afrika
  • Sør- og Mellom-Amerika
  • Konflikt
Forskningsprosjekt
2017 - 2023 (Pågående)

Empires, Privateering and the sea (EMPRISE)

EMPRISE fokuserer på rollen sjømakt spilte for imperie- og statsdannelsesprosesser i perioden 1500-1856....

  • Security policy
  • Trade
  • Diplomacy
  • Europe
  • North America
  • South and Central America
  • Conflict
  • Oceans
  • Governance
  • Historical IR
  • Security policy
  • Trade
  • Diplomacy
  • Europe
  • North America
  • South and Central America
  • Conflict
  • Oceans
  • Governance
  • Historical IR
41 - 50 av 111 oppføringer